agonia magyar v3 |
Agónia - Művészeti Műhelyek | Szabályo | Mission | Lépj kapcsolatba velün | Regisztrál | ||||
Cikk Közösségek Pályazat Esszé Multimédia Személyese Vers Sajt? Próza _QUOTE Forgatókönyv Speciáli | ||||||
|
||||||
agonia Ajánlott Alkotáso
■ Rozsdás szárnyakkal
Romanian Spell-Checker Lépj kapcsolatba velün |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2003-12-09 | [Ezt a szöveget a következ. nyelven kell olvasni romana] | Könyvtárba beírt Mădălina Maroga
Esti bucuros sa stii, draga prietene, ceea ce inteleg
uneori multe femei printr-un barbat demn de a fi iubit? Este un barbat pe care nu-l iubeste nimeni, care la randul sau nu se iubeste decat pe sine si placerea lui, lucru cu care se faleste fara rusine, un om, prin urmare, nefolositor celorlalti oameni, o povara pentru mica societate pe care o tiranizeaza, un om semet, infumurat si rau chiar din principiu; un individ usuratic si frivol, care nu are gust statornic, nu apreiaza lucrurile si nu se ocupa niciodata de ele pentru ele insele, ci numai si numai de dragul importantei pe care le-o da lumea, si face totul din parada; un om prin excelenta inchipuit si orgolios, care dispretuieste afacerile si pe cei care se ocupa de ele, guvernul si ministrii, operele si autorii; care isi vara in cap toate lucrurile acestea nu merita atentie si nu socoteste nimic temeinic decat sa ai noroc in dragoste sau darul de a spune nimicuri; care crede totusi ca i se cuvine orice si vorbeste despre toate fara rusine; pe scurt, un neghiob fara calitati, fara talente, fara ravna de glorie, care nu ia niciodata din lucruri decat partea hazlie si isi face principalul merit din a ridiculiza necontenit tot ce cunoaste pe lume ca serios si vrednic de respectat. Asadar, fereste-te sa confunzi cu lumea buna aceasta mica sleahta de oameni neobrazati, care ei insisi nu dau doua parale pe restul oamenilor si nu sunt mai putin dispretuiti de ei. Niste oameni atat de ingamfati vor trece la fel de repede ca si modele lor, si nu au mai multa parte la conducerea lumii decat mascaricii si dansatorii pe franghie: daca din intamplare vor ajunge pe vreo scena, vor fi rusinea natiunii si dovada decaderii spiritului. Trebuie sa renunti la o favoare care le este destinata lor; vei pierde mai putin decat iti inchipui: ei vor avea functii, dumneata vei avea talente; ei vor avea onoruri, pretul desfranarilor si al intrigariilor meschine. Ai incerca in zadar; e tot atat de greu sa simulezi neghiobia ca si adevarata vigoare morala.
|
||||||||
Az irodalom, kultúra és vers háza. Írj és élvezd a cikkeket, esszéket, prózát, klasszihus verseket és versenyeket | |||||||||
Az oldalakon megjelent bármely anyag közlése engedélyünk nélkül, tilos.
Copyright 1999-2003. Agonia.Ne
E-mail | Publikálási és bizalmassági politik