agonia
magyar

v3
 

Agónia - Művészeti Műhelyek | Szabályo | Mission Lépj kapcsolatba velün | Regisztrál
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Cikk Közösségek Pályazat Esszé Multimédia Személyese Vers Sajt? Próza _QUOTE Forgatókönyv Speciáli

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


A szerző további alkotásai


Ennek a szövegnek a fordítása
0

 Tagok kommentárja


print e-mail
Megjelenitése: 2709 .



Az abortuszról
személyese [ Gondolatok ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
by [Gabe ]

2007-06-20  |     | 



Az abortusz a nem kívánt terhesség megszakítását jelenti. Napjainkban ez egyre gyakoribb probléma.
Rendszerint egy leendõ anyuka akkor folyamodik ehhez a megoldáshoz, amikor váratlanul, felkészületlenül szerez tudomást a terhességérõl. Ezt a folyamatot sokan ellenzik, viszont sokan egyet is értenek vele. Tegyük fel, hogy egy friss házaspár a nászéjszakán elfelejtett megfelelõen védekezni; nem élnek rosszul, viszont még nincs meg a szükséges anyagi háttér egy, esetleg több utód felneveléséhez. Minden rendben megy, egészen addig, amíg ki nem derül, hogy a lány állapotos. Ilyenkor persze mindenki kétségbe van esve, a nagymamát a szívinfarktus kerülgeti, a szerencsétlen férjet pedig nem gyõzi szidni a lány apja, a felelõtlenségéért. Évekkel ezelõtt nem lehetett mást csinálni, mint plusz munkát vállalni mindenkinek, megszülni a gyereket és reménykedni, hogy nem jut a család az anyagi csõd szélére. Ha valaki meg amúgy is rossz körülmények között él, és - TV, valamint rádió hiányában valamivel el kell tölteni az idõt – mégis csak „becsúszik” egy gyerek akkor már olyan drasztikusabb eszközökhöz is folyamodnak a nem feltétlenül épelméjû szülõk, mint a gyermekgyilkosság. Pontosan ezért találták ki az abortuszt, hogy a nem kívánt gyerek soha ne is szülessen meg. Ez ezeknek a szülõknek megoldást jelent, viszont van, aki még így is megszüli a kisbabát, gondolván, hogy tíz másik gyerek mellé mit számít ez az egy, meg majd annál több segélyt kap az államtól. Sajnos vannak, akik ennél is furfangosabbak, és kegyetlenebbek: a kicsit megöli, elássa a kert hátuljában, viszont a segélyt még mindig kapja a gyerek után. Ez egészen addig jól megy, amíg a szomszédoknak fel nem tûnik, hogy újabban nem sétáltatnak a szülõk egyetlen újszülöttet sem, a kerti partiknál pedig nem engednek senkit sem a kert végébe, pedig a kutya állandóan ott kaparja a földet és megállás nélkül ugat. Ilyenkor jön a feljelentés, a rendõrség, a bíróság és az egész estés tényfeltárás valamelyik kereskedelmi csatorna magazinmûsorában. Viszont szerencsére ez csak ritkán fordul elõ. A legtöbb elkeseredett szülõ az abortuszt választja, bármennyire is ellenzik ezt a különbözõ humanista szervezetek, és az egyház. Szerintük ugyanis az abortusz is besorolható a gyilkosságokhoz, mert a magzat is ember, habár még elég fejletlen, de él. Õk a megoldást az önmegtartóztatásban, valamint a különbözõ terhességet megelõzõ gyógyszerekben látják. Csak sajnos nincs a világ minden részén gyógyszertár, de ha van is az már személytõl függ, hogy mennyire tudja a férfi és a nõ visszafogni magát.
Én, személy szerint ebben a kérdésben pártatlan vagyok, mind a két fél érvei logikusak és megértem õket. Mindenki maga döntse el, hogy neki mi a jó. De vajon ami a szülõk szerint jó, az vajon a magzat szerint is?

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Az irodalom, kultúra és vers háza. Írj és élvezd a cikkeket, esszéket, prózát, klasszihus verseket és versenyeket poezii
poezii
poezii  Keresés  Agónia - Művészeti Műhelyek  

Az oldalakon megjelent bármely anyag közlése engedélyünk nélkül, tilos.
Copyright 1999-2003. Agonia.Ne

E-mail | Publikálási és bizalmassági politik

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!