agonia magyar v3 |
Agónia - Művészeti Műhelyek | Szabályo | Mission | Lépj kapcsolatba velün | Regisztrál | ||||
Cikk Közösségek Pályazat Esszé Multimédia Személyese Vers Sajt? Próza _QUOTE Forgatókönyv Speciáli | ||||||
|
||||||
agonia Ajánlott Alkotáso
■ Rozsdás szárnyakkal
Romanian Spell-Checker Lépj kapcsolatba velün |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-06-20 | |
Személy szerint támogatom a halálbüntetést, nem hiszem, hogy okos döntés volt ezt eltörölni.
Magyarországon a halálbüntetést a rendszerváltás után törölték el. Véleményem szerint azért volt hiba ezt megszüntetni, mert régebben kevesebb volt a gyilkosságok száma. Napjainkban azonban a bûnözõk mondhatni ’’szabad kezet kaptak”, ha gyilkolnak, senki sem fogja ugyanazzal a tettel büntetni õket, akit õk büntettek (esetleg értelmetlenül). Legfeljebb az áldozat családtagjai forralnak gyilkos bosszút a tettes ellen, de ez csak újabb bonyodalmakat szõne, és végül mindenki gyilkolna mindenkit, csak azért, mert nem kapta meg az elkövetõ a méltó büntetését. Én ezt nem tartom helyesnek. A szemet szemér, fogat fogér elv mellett teszem le voksomat, hiszen nincsen megfelelõ büntetés annak, aki a másikat legértékesebb dolgától fosztotta meg: az életétõl. A megfelelõ megtorlás csak és kizárólag a hasonló intézkedés lehet. Elõfordulhat, hogy ez az elv ütközik bizonyos vallási nézetekkel, és igen, én is úgy gondolom, hogy senki sem bíráskodhat a másik felett, de sajnos ez a törvény a kezdetektõl fogva semmisnek tekintetett. Már ott megbukott ez az elmélet, hogy valamiért a gyilkos is bíráskodott az áldozata felett, és ’’büntetésbõl” elvette az életét. Ha a halálbüntetés érvényben lenne, valószínûleg nem lenne olyan sok lakosa kicsiny országunknak, de még a világnak sem; de valószínû, hogy valahol ez megállna, mert rájönnének az emberek, hogy a saját élete árán nem éri meg a másikét elvenni. Bármilyen kegyetlenül, és brutálisan hangzik a halálbüntetés fogalma és elve, szerintem hosszú távon javítana a társadalmon.
|
||||||||
Az irodalom, kultúra és vers háza. Írj és élvezd a cikkeket, esszéket, prózát, klasszihus verseket és versenyeket | |||||||||
Az oldalakon megjelent bármely anyag közlése engedélyünk nélkül, tilos.
Copyright 1999-2003. Agonia.Ne
E-mail | Publikálási és bizalmassági politik